|
Ulice Ankh-Morpork
Dyskowe Forum Dyskusyjne :: dyskowe.info
|
|
FF - Intryganci |
| Autor |
Wiadomość |
Narrator
|
Wysłany: 31 Marzec 2006, 17:59 FF - Intryganci
|
|
|
Zacznijmy może od tego, że nie czytałam wszystkich książęk Pratchetta. Jeszcze. Więc jeśli zdarzy mi się skolidować w tym ff z czymś, co Mistrz napisał - proszę o wybaczenie. Zwłaszcza, jeśli chodzi o książki angielskie i zawarte tam wydarzenia - jestem kompletnie zielona. Ale, ale - to w końcu fan fick, a zasada fan ficków mówi, że niektóre fakty naginać można... Chociaż ja będę się tego wystrzegać, oczywiście. Nie będzie mi to raczej potrzebne.
Mówię raczej, bo do końca nie mam zaplanowanej fabuły...
Tak czy inaczej - indżoj.
A, i jeszcze jedno. Nie staram się naśladować stylu Pratchetta, bo uważam to za pewien rodzaj naginania praw autorskich. Będę pisać w swojej własnej mowie. Wybaczcie, również przydługi wstęp.
I wdzięczna niezmiernie będę za komentarze.
Prolog
Padał deszcz.
Istnieje ograniczona ilość rzeczy, które deszcz może robić. Istnieje ograniczona ilość rzeczy, na których można zawiesić wzrok, gdy pada naprawdę rzęsiście. Szczególnie tego ostatniego faktu żałowała osoba, która za mniej więcej godzinę miała stać się lady Amalasandą Trudą Heleną Ireth von Berchtwald.
- Spróbujmy jeszcze raz – powiedziała siedząca naprzeciwko osoba, której wzroku starannie unikała lady Amalasanda in spe. – Twoja ciotka ze strony matki nazywała się…
- To się nie uda.
- Nazywała się?
- To się nie uda, Ethel! Słyszałam o nim! Nie jest głupi. Nie uwierzy nam.
- Jak się nazywa twoja ciotka ze strony matki, lady Amalasando? – wycedziła lodowatym tonem Ethel. Patrzący na nie dwie od razu dochodził do właściwego wniosku: były siostrami. Niewątpliwie były siostrami.
- Gertruda – odpowiedziała niechętnie nadąsanym tonem. – I to po niej mam drugie imię. Ethel, to przecież się nie uda!
Ethel nie spoglądała na siostrę. Ułożyła się wygodniej wśród poduszek na siedzeniu dyliżansu.
- A to dlaczego, Carmen?